Strona główna » Jednostki organizacyjne » Jednostka » Zarząd Dróg Gminnych

Zarząd Dróg Gminnych


Do podstawowych zadań ZDG należy:

1) zarządzanie drogami gminnymi,
2) przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
3) projektowanie przebiegu dróg gminnych i ulic,
4) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
5) budowa, modernizacja i utrzymanie dróg gminnych, ulic, mostów, placów, ścieżek rowerowych, chodników, promenad i terenów spacerowych,
6) koordynacja zadań oraz współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,
7) dbanie o regulaminowe oznakowanie dróg gminnych i ulic,
8) zimowe utrzymanie dróg i chodników,
9) rozbudowa i utrzymanie oświetlenia ulicznego,
10) dbanie o obiekty znajdujące się przy drogach gminnych, w tym utrzymanie przystanków autobusowych,
11) utrzymanie zieleni gminnej i zadrzewień,
12) prowadzenie gminnych targowisk,
13) zarządzanie gminnymi obiektami sportowymi w tym halami i boiskami
14) prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją pojazdów, urządzeń i obiektów,
15) prowadzenie szkoleń i ewidencji w zakresie spraw BHP,
16) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku na drogach.
17) zarządzanie nieruchomościami własnymi oraz dzierżawionymi od Gminy lub innych podmiotów w tym oddawanie ich w najem lub dzierżawę
18) wynajmowanie sprzętu sportowego oraz urządzeń i wyposażenia na imprezy masowe, sportowe czy kulturalne.




Informacje powiązane:

- JEDNOSTKI PODLEGŁE:
- dokumenty i informacje:



Typ jednostki: Jednostka
Autor informacji: Dominik Sieciński
Informację wprowadził: Dominik Sieciński
Opublikowany dnia: 2011-06-28
Wprowadzony do BIP dnia: 2016-10-21
Zmian: 0




Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.